Metropolis

Metropolis

Design

metropolis_concept-carMed sin sedanprofil (uomgængelig i Kina) af imponerende størrelse udtrykker METROPOLIS visionen om kreativ og sofistikeret luksus. Dens iøjnefaldende og muskuløse silhuet er svøbt i en flydende og subtil dragt, hvis intensitet ændrer sig med lysforholdene for at lade ædle former og højt gennemarbejdede detaljer komme til syne.

METROPOLIS forener glatte overflader, stramme linjer og derudover sensuelle kurver med iøjnefaldende elementer såsom forskærmen, der på stærk måde tilkendegiver en kraftfuld og strømlinet silhuet.

Forenden udtrykker tydeligt kraft via kølergitteret og lygterne, der har et særdeles udsøgt design. Hvad bagenden angår, er det lykkedes at forene bredde og stabilitet med en stram linje. De boomerangformede forlygter giver et originalt træk, der definitivt karakteriserer METROPOLIS’ udseende bagfra.

Kabine

metropolis_concept-car-frontMETROPOLIS’ indre design er inspireret af vifter og traditionelle strengeinstrumenter, tegn på det kultiverede menneske og klassisk, raffineret dannelse i Kina.

Helheden giver indtryk af overliggende, indbydende lag, der udgør et luksusskrin inden i hvilket udtryksrigdom er et grundlæggende element.

Teknologi

metropolis_concept-car-rearMETROPOLIS er udstyret med en hybrid drivlinje af plug-in-typen, der gør det muligt at køre på forskellige måder afhængigt af situationerne. Elektrisk drivkraft alene anvendes til start ved bykørsel, ved lav hastighed og ved deceleration ved hjælp af en 55 hk (40 kW)-elmotor ved fortsat drift og 95 hk (70 kW) ved spidsbelastning.
Fremdrift ved brændstof alene aktiveres ved stabil hastighed på lande- eller motorvej, når den 2,0-liters V6-benzinmotor (272 hk) når sin optimale ydelse.

De to motortyper kan også kombineres under acceleration for at give et kraftboost (Overboost-funktion): op til 460 hk ved fire trækkende hjul, når vejgrebsforholdene gør dette nødvendigt.

Og for at kunne benytte disse dynamiske præstationer fuldt ud har METROPOLIS en Hydractive-affjedring. Den giver en formidabel kørselskomfort og gør det muligt at indstille en konstant vognhøjde for at få en bedre aerodynamik og dermed lavere CO2-udledninger.

Environnement

metropolis_concept-car-savoir-faireMETROPOLIS forener køreglæde og respekt for miljøet med en meget stærk reduktion af CO2-udledningerne. Dens teknologi gør det faktisk muligt at reducere CO2-udledningerne med mere end en faktor fem (70 g/km og et brændstofforbrug på 2,6 l/100 km) sammenlignet med en klassisk drivlinje med tilsvarende ydeevne (4,0-liters V8-motor).

Det er et enestående, miljømæssigt resultat opnået takket være:
– optimering af benzinmotoren
– en elektronisk styret mekanisk 7-trins gearkasse med dobbelt kobling
– bilens hybridkonstruktion
– og derudover Hydractive-affjedringen, der optimerer bilens aerodynamik.