SM TRIBUTE
Ti år med kunst og elegance
SM, der blev født i begyndelsen af 1970'erne, legemliggjorde toppen af fransk bilinnovation. Denne grand tourer var en reel koncentration af teknologi. Dens aerodynamiske stil, designet af Robert Opron, var både elegant og avantgarde.
SM'eren havde ikke et tydeligt overgitter, som blev erstattet af et meget stort glasparti, der afslørerede forlygtemoduler og nummerplade. Halvtreds år senere bliver denne glassektion en 3D-skærm, der lyser op i midten, indrammet af en lyssignatur bestående af tre moduler på hver side - som tidligere - forstærket af otte diamant-spidsede og lodrette DRL'er baseret på en triade form mødes på et pink som en skibsstævn.
Profilen bevarer SM'ens karakteristiske linjer, der følger luftstrømmen fra fronten til den smallere bagende. Bag to store vinduer er det bagerste kvartpanel skåret i to og fortsætter med at få den bagerste del til at flyde i en S-form. Naturligvis er baghjulene delvist beklædt med aftagelige dele.
Mens de ikoniske proportioner af SM bibeholdes med en længde på 4,94 m (+ 3 cm) og højde på 1,34 m (+ 2 cm), vinder SM TRIBUTE primært muskelkraft og tilstedeværelse med en 1,98 m bredde (+ 14 cm). I jagten på effektivitet ændres frihøjden til 12 centimeter (-3,5 cm). SM TRIBUTE sidder på store 22-tommer hjul pyntet med aerodynamiske skær.
Interiøret er meget lyst med en elfenbensfarve, der består af læder og Alcantara®. En stor vitrine på fronten af instrumentbrættet giver en ekstraordinær indstilling til at rumme et næsten uendeligt udvalg af finish og materialer. Sæderne fortsætter den ikoniske polstring af SM med dens vandrette hynder.
Læderarbejdet på dørpanelerne, med lasergarvering afslører mønstre inspireret af dekorativ kunst. Denne periode svarede til de brølende tyvere, hvor konkurrencerne om elegance blev født.
Perlesømmededekorationer på dørpanelerne bliver gensynet: ægte perler bringer subtilt de lette animationer til kabinen. Denne henvisning til smykker findes på det fint mejslede krystalkontrolhjul, såvel som på midten af rattet.
Sæderne minder om den symmetriske grafik af læderperforeringerne til linkkonstruktionen - eller urremmen - på DS Automobiles modeller.